VJF 3.8/Berlín/2014

Localitat, poble

Berlin ciutat

L’experiència del camp

Va ser una experiència molt bonica, coneixes a moltíssima gent de països molt diferents, amb la qual cosa t’ajuda a ser més tolerant en tots els sentits i també en descobrir i conèixer noves coses sobre la seva cultura. En el meu camp de treball per exemple, treballàvem pels matins, a les 2.30 ja havíem acabat i ja havíem dinat i després per les tardes anàvem a fer turisme per Berlin. La organització ens va pagar l’entrada a molts museus i també en el zoo de Berlin.

Com preparar-se le viatge

En el meu cas, al viatjar a un país de la Unió Europea no vaig necessitar cap tipus de visat, amb el DNI mateix ja pots viatjar. Aconsello alhora de mirar-se els bitllets d’avió no esperar al darrer moment ja que segons les dates alguns són bastant cars. Intenteu comprar-los amb dos o tres mesos d’antelació. Jo vaig marxar al camp a primers d’agost i vaig comprar el bitllet d’anada cap a finals de maig i a mitjans de juny el de tornada a uns preus bastant assequibles, dintre de tot.  Aconsello anar amb motxilla tot i que jo vaig anar amb maleta, ja que anava a un hostal a la ciutat de Berlín, però si marxes a una població, depèn d’on vagis, és més còmode anar amb motxilla.

Introducció a la cultura

En el meu cas que vaig anar a un país del nord, Alemanya, un dels canvis va ser adaptar-se als horaris dels àpats. La resta de coses del dia a dia són molt semblants a les que et pots trobar aquí. A la resta de països europeus els àpats són més d’hora, per tant caldrà adaptar-se a dinar a les 12 del migdia i sopar a les 6 o les 7 de la tarda. També s’ha de tenir en compte que els menjars són més forts i consistents, a diferència dels plats nostres més suaus per la cuina mediterrània.

Com moure’s

Per arribar a Berlin vaig aterrar a l’aeroport de Tegel, però ara crec que  Tegel desapareixerà. Em vaig moure en autobús des de l’aeroport fins el centre de la ciutat. Vaig parar a Brandemburger Gate , en canvi, el darrer dia vaig agafar l’autobús a AlexanderPlatz. El que sí aconsello és que porteu a mà diferents opcions de com desplaçar-vos, perquè jo vaig tenir problemes: el primer dia pensava agafar el metro i resulta que no funcionava el metro en unes quantes parades, això em va obligar a agafar un autobús i de nou el metro, el darrer dia la parada de Tegel e no funcionava perquè a l’AlexanderPlatz hi havia una concentració. És important  portar varies opcions de ruta per si en falla una tenir un pla B. Jo vaig haver d’anar fent sobre la marxa. Sobretot, sobretot, és anar amb temps per a poder reaccionar davant de qualsevol problema que es pugui plantejar. Berlin és una ciutat molt gran però tota la xarxa de transports està molt ben indicada. Com a consell us diria: si voleu anar a una parada de bus, apuntar-vos o tenir en compte l’estació més propera en la que es mou el metro. Per exemple a la ciutat de Barcelona si voleu anar a Diagonal (L3) i esteu Vall d’Hebron, doncs tenir en compte que heu d’anar en direcció a Zona Universitària, és a dir, tenir en compte l’origen i el final de les parades.

Com comunicar-se

Si tens un nivell bàsic d’anglès ja que és l’idioma internacional, amb la gent del camp de treball és molt fàcil d’entendre’s. Tothom fa esforços per entendre’s i si no els entens i els demanes que et repeteixin no hi ha cap problema, ho repeteixen o intenten explicar-ho tot amb altres paraules. Pel que fa de la gent de la ciutat, jo no vaig tenir cap problema per entendre’m, tot i que sempre els indicava on volia anar amb el mapa en mà,  ja que em costava pronunciar les paraules en alemany i, per evitar confusions, els indicava en el mapa on volia anar. Però no és cap problema.

Diners

Per seguretat vaig portar des de Barcelona una ronyonera interna molt plana per tal de dissimular-la sota la roba. Allà duia els diners i la documentació però quan vaig veure l’hostal i vaig conèixer els meus companys em van generar molta confiança i no la vaig utilitzar. Cada dia que anava a la ciutat només agafava els diners que creia que em gastaria aquell dia o una miqueta més per si de cas i la resta ho deixava al l’hostal… mai em va desaparèixer res, el cercle em va generar molta confiança. On sí has d’anar amb compte amb les teves pertinences és a les ciutats, ja que et pots despistar fent fotos. Aconsello a les noies que porteu bolso dur-lo sempre al davant on pogueu veure’l i als nois, si dueu motxila, a no deixar-hi les coses més importants (mòbil, cartera). En el meu cas vaig portar al voltant de 250€ per a 15 dies, sempre quan vas fora fas extres.

Alimentació

Respecte el menjar, a mi em va agradar força però també em va costar adaptar-me ja que pel meu gust fan plats una mica més forts que els que acostumo a menjar a casa. Però a l’hostal ens fèien plats molt saborosos i molt bons. A Alemanya un plat molt típic, sobretot a Berlin, és la currywurst i les brètzel. També vam provar una sopa típica molt bona!

Viatjar abans o després

Jo per exemple, vaig comprar-me bitllet d’anada i bitllet de tornada però aconsello no comprar-se el de tornada ja que alguns dels meus companys es quedaven just després del camp a fer ruta. Ja sigui sol o bé amb algun amic sempre pots aprofitar i allargar l’estada.

Altres consells

Anar amb una mentalitat molt oberta i amb moltes ganes d’aprendre coses noves i de passar-ho bé.

This is a unique website which will require a more modern browser to work!