Corfú, Grècia

Localitat

L’experiència en el camp

La meva experiència allà va ser genial. Érem 15 persones de molts països diferents: 3 espanyoles (jo vaig anar-hi amb una amiga i allà hi havia una noia asturiana), 2 americans, 1 canadenc, 2 txeques, 1 finlandesa, 1 russa, 2 alemanys i 1 francès, o sigui que l’anglès és bastant necessari per comunicar-te, però la gent és molt maca i fa un esforç per entendre’t. La nostra feina allà era netejar un camí de terra, així que de dilluns a divendres al matí fèiem això i dues tardes havíem de cuidar dels nens del poble. La resta era per a nosaltres i aprofitàvem per anar a la platja, anar a la capital, sortir de festa per les nits.

Com preparar-se el viatge

Per anar a Grècia, cap vacuna, però si que és important que porteu repel·lent de mosquits (que n’hi ha molts!) i un sac de dormir per les nits, que refresca bastant. I en principi res més, biquini i tovallola.

Introducció a la cultura i la societat

Tenir en compte que són ortodoxos, però per la resta som quasi iguals.

Com moure’s

Moure’t per Grècia és bastant fàcil. Nosaltres vam arribar a Atenes i vam passar una nit allà (alberg de la joventut) abans d’agafar un altre avió cap a Corfú. De l’aeroport a Atenes hi ha autobusos i trens, així que cap problema. I després, de Corfú al camp, hi ha busos, a més ells t’ho indiquen tot. Sinó sempre es pot agafar un taxi i així us traieu problemes de sobre!

Com comunicar-se

Allà o parlen anglès o grec. Però tots els llocs on segur que aneu; aeroports, llocs turístics, restaurants, parlen anglès. Així que cap problema. I sinó, visca l’idioma dels gests!

Diners

Jo vaig portar els diners en metàl·lic, si no, allà hi ha caixers i si vas amb visa cap problema. Van amb euros i el nivell de vida allà és bastant més barat. Menjar està tirat i si dorms als albergs de joventut et costa uns 8 euros per nit. Reserveu abans, que si no, estaran plens. Per fer-ho mireu la web d’albergs de joventut i ja està tot indicat allà.

Alimentació

L’alimentació és molt mediterrània. Amanides de tomàquet amb formatge, pasta, gyros (que són com pites però gregues), arròs, etc. El que vam fer al camp és que cada dia cuinaven 2 de nosaltres l’esmorzar, el dinar i el sopar. Així que si porteu menjar típic d’aquí, perfecte! Si no, allà t’ajuden a inspirar-te amb els plats.

Viatjar abans o desprès del camp

Jo i la meva amiga quan vam acabar el camp, vam decidir quedar-nos una setmana més per Grècia. Així que ens vam quedar una nit a Atenes (teníem ja agafat el bitllet de tornada Corfú-Atenes) i d’allà vam agafar un vaixell cap a Creta on vam passar unes altres vacances genials. Per agafar el vaixell el vam comprar el mateix dia que vam arribar a Atenes, així que no cal que reserveu ni res. A més, no ens va sortir gaire car. Per Creta ens vam moure amb autobús.

This is a unique website which will require a more modern browser to work!