Experiències

Entitat organitzadora

Jeunesse and Reconstruction

Localitat

El camp va tenir lloc a Billom, un poble a una mitja hora de Clermont-Ferrand.

Experiència al camp

La nostra feina consistia en netejar el riu els 3 primers dies i la resta vam estar construïnt unes estanteries per a una biblioteca. Treballàvem de les 8 a les 12.30. Desprès dinàvem tot junts i teniem tota la tarda i camps de setmana lliures. Disposàvem d’una petita furgoneta que ens va ser molt útil per descobrir molts racons dels voltants. Cada dia fèiem alguna cosa: anar a llacs, visitar la ciutat, jugar a tennis, fer excurcions a la muntanya, visitar castells… Els caps de setmana aprofitàvem per anar a llocs més lluny i passar tot el dia allí.

Allotjament
Ens allotjàvem en bungalows al càmping del poble i aquests disposaven de cuina. On cada dia algú cuinava mentre els altres treballaven. Fet que ens va ajudar a provar plats de diferents paisos.

Com preparar-se el viatge

Recomanaria que aneu amb autobús, ja que és el transport més barat i arriba a molts racons de França. Podeu trobar bitllets a: Flixbus o Ouibus. Jo m’ho vaig agafar amb uns mesos d’antelació ja que acostumen a pujar ràpid els preus.

Introducció a la cultura

La cultura és molt semblant a la nostra, la diferència més gran que vaig notar és que dinàvem a les 12.30 i sopàvem a les 19. Però al final m’hi vaig acostumar i així a la nit teníem molt temps lliure.

Com comunicar-se

Fora del camp, tothom parlava francès. Era molt complicat trobar algú que sabés o volgués parlar anglès. Era més fàcil trobar algú que parlés castellà! Jo no sé francès i no vaig tenir cap problema, em feia entendre. A més la camp leader era francesa i ens traduïa sempre, ja que la majoria dels voluntaris tampoc en sabien. Dins del camp parlàvem en anglès tot i que vaig aprendre algunes paraules en francès. Només s’ha de tenir en compte aquest fet. M’hagués agradat parlar francès per comunicar-me amb la gent del poble, però que no us tiri enrere l’idioma si voleu  fer un camp de treball a França.

Diners

Al camp no vaig gastar quasi res, els diners de l’organització eren suficient pel dia a dia i fins i tot teníem un petit pressupost per fer activitats, el vam utilitzar per visitar un castell. Tot i que recomano portar diners per si cal, en efectiu i si teniu targeta també. Jo volia viatjar desprès del camp i em va ser útil per comprar bitllets i hostals. A més heu de tenir en compte, que tot i que la targeta europea us cobreix el metge, si heu d’anar al metge heu de pagar l’import de la visita al moment i desprès aquí us retornaran els diners.

Viatjar abans o després del camp

Si teniu temps recomano viatjar desprès del camp ja que hauràs fet amics i segur que hi haurà algú que viatjarà amb tu! Jo vaig viatjar desprès, vaig agafar-me el bitllet de tornada uns dies més tard del últim dia del camp, i em vaig unir a altres voluntaris que anaven a París. Al camp vam agafar hostals i transport amb: Hostelworld(Hostals) i Goeuro (transport: avions, trens i autobusos. És vàlid per tota Europa).

This is a unique website which will require a more modern browser to work!