Experiències

Localitat

Lohmen/Upahl/Alemanya

L’experiència en el camp

Ens allotjàvem en un petit pis en una vila perduda que possiblement no arribava a 100 habitants on la tranquil·litat era el màxim actiu, on no feia falta desconnectar ja que només arribant allà ja desconnectaves automàticament. La relació amb els companys i amb el camp leader va ser el més important. Normalment qui va a fer un camp de treball va amb la ment oberta i a enriquir-se de tot, i vaig tenir la sort que tots volíem conèixer-nos. Cada nit per sopar estàvem durant hores xerrant, cantant i jugant a jocs. Pel que fa al treball, ens llevàvem ben d’hora, aproximadament sobre les 5-6 (tot i que ens llevava el sol de primera hora ja que no teníem persianes ni res per l’estil), esmorzàvem i anàvem a treballar. Consistia en un treball al bosc el qual havíem de restaurar un zona salvatge a prop dels llacs on la herba alta impedia als animals poder-se moure amb facilitat. El camp leader era un noi jove que va ser qui ens va unir a tots i la relació amb ell va ser molt agradable. Fins i tot vam poder anar al seu pis a passar el cap de setmana. La organització va ser molt clara en quant a la informació que van donar i ens va facilitar qualsevol cosa que ens fes falta.

Com preparar-se el viatge

Preparat el viatge amb antelació i mira que tots els documents estiguin llestos, a més a més, si agafes vols, et sortirà més barat. A la motxilla no et deixis un banyador sobretot si vas a l’estiu, encara que no vagis a un país amb platja (per Europa hi ha molts llacs). També us recomanaria que portéssiu algun menjar típic d’on sou i compartir-lo amb els companys.

Introducció a la cultura i la societat

Has d’anar amb la ment oberta i has de saber que no tot serà com es fa a casa teva. La barreja de cultures farà que davant d’una mateixa situació tothom ho vegi i ho solucioni de maneres diferents. Aquest fet farà que sigui enriquidor per vosaltres i no us amoïneu si les coses no es fan com penseu. Tot i que els alemanys son més introvertits i més ‘seus’, quan necessitis qualsevol cosa t’ajudaran i no tingueu por en preguntar ni res per l’estil.

Com moure’s

Per arribar va ser força fàcil. La comunicació allà a Alemanya està molt ben estructurada. Un cop vaig aterrar a Berlín vaig agafar trens de rodalies i un tren de mitja/llarga durada i va ser tot molt intuïtiu sense problemes. A més, amb el camp leader ja vam quedar a l’estació de tren del poble i allà se’ns venia a buscar.

Com comunicar-se

Allà ens comunicàvem en anglès i, personalment sense tenir un gran anglès, em vaig poder entendre força bé. Si que és cert que els primers dies et costa expressar-te però a mesura que t’adaptes tot flueix més ràpid i sense donar-te compte. Aconsello també que on aneu intenteu aprendre els idiomes dels companys i que ensenyeu el vostre idioma. Us asseguro que passareu bons moments aprenent.

Diners

Durant el camp lo bàsic estava tot pagat, com són els aliments, beguda, etc. Tot i que durant el cap de setmana si que vam fer sortides a ciutats i vam gastar diners personals. Alemanya més o menys te el mateix cost que Espanya, així que durant el camp, com a molt gastareu en obsequis que vulgueu comprar, en menjars per vosaltres o si sortiu de cap de setmana. Si que recomanaria es que portéssiu sempre una mica més per tots el casos de la vida que allà et poden passar, que sempre surten imprevistos. També recomanaria que guardéssiu els diners no solament en un sol lloc sinó que els diversifiqueu en un parell o tres de llocs, distribuïts en les motxilles per exemple.

Alimentació

L’alimentació durant l’estància no va ser el punt més fort. Com ja se sap, els àpats es fan en moments diferents i de manera diferent. El típic sandvitx al migdia no omplia el que omple el nostre dinar però per sortir del pas doncs no anava malament. Òbviament no es passa gana, però si vols fer-te algun capritx hauries d’aprofitar quan vas al super per agafar-ho. El sopar si que era àpat més ampli.

Viatjar abans o desprès del camp

Crec que si t’endinses a fer un camp de treball a l’estranger et quedaràs amb ganes de veure més coses. El viatge no s’ha de basar en fer només el voluntariat, no s’acaba o comença allà, sinó que aprofitar el viatge i fer turisme per allà acabarà d’omplir-vos i recordareu el viatge amb més il·lusió. En el meu cas, vaig agafar-me uns dies després del camp per visitar Berlín, en principi anava sol, però al camp em vaig trobar companys que també es van apuntar al meu pla i vam anar junts. No tingueu por a si ho heu d’agafar sols, un cop allà coneixeràs gent i si al final no comparteixen amb vosaltres el destí, viatjar sols és una experiència que també heu de viure algun cop a la vida i és una molt bona oportunitat.

Què t’emportes de l’experiència?

M’emporto una gran vivència amb gent molt diferent a mi i de llocs molt diferents al meu però que aquesta oportunitat

Miki

This is a unique website which will require a more modern browser to work!