SDA 204 Castle Grabstejn/ República Txeca

Entitat organitzadora

INEX SDA

Localitat

El camp de treball està situat a Chotyně, un petit poble de la República Txeca, la ciutat més propera és Liberec. Per arribar vam seguir les instruccins del Infosheet perquè està molt ben explicat.

L’experiència en el camp

L’experiència ha estat molt positiva. El més segur és que l’any que bé repeteixi en un altre pais per ampliar l’experiencia.
En alguns moments ens donava la sensació que no tenien el treball organitzat o que fèiem feines repetides, però s’agraeix passar alguns dies sense l’estrès de les grans ciutats, aprenent coses noves i coneixent gent.
Normalment fèiem 6 hores de feina, cada 2 hores hi havia un descans, així la feina no es feia pesada. Començavem a les 9 fins més o menys a les 16. Alguns dies però, fèiem menys hores, ja que acabàvem el treball abans.
Una de les coses més gracioses era el dormitori, era una gran sala amb lliteres, em va tocar dormir a la de dalt, per pujar era una aventura, ja que no tenia escala i eren força altes. Un altre cosa graciosa va ser el concert de roncs que vam tenir el primer dia. Anècdotes que queden per compartir gracioses.

Com preparar-se el viatge

Si es vol arribar al país a través d’avió el més important es reservar amb temps, ja que al ser un camp que es fa a l’estiu els bitllets barats enseguida “volen”.
Com estem en territori europeu no es necessari demanar un visat ni segur mèdic, nomes fa falta la targeta sanitària europea.
Pel que fa al tema de roba, recomano portar roba d’esport pel camps de treball, tant pantalons curts com llargs, ja que depèn de quins treballs seran més útils els llargs i com és un lloc de muntanya molta calor no fa. També és important portar unes bones bambes pel mateix motiu.

Introducció a la cultura i la societat

La República Txeca és un país europeu, per tant no es troben moltes diferencies.

Com moure’s

Per arribar al camp de treball el més adient és arribar a Praga i un cop allà seguir les instruccions del Infosheet perquè està molt ben explicat. L’organització va proporcionar un punt de trobada per facilitar el transport de maletes i que la gent no es perdes ja que el castell es troba a dalt d’una muntanya.
Un cop al camp, normalment anavem caminant al poble del costat que està bastant a prop, per anar a la ciutat agafavem el tren.

Les ciutats i els pobles estan bastant ben conectats aixì que el transport públic es la millor opció.

Com comunicar-se

No tota la gent gran gran parla angles però més o menys un s’enten, sinò el vell truc dels signes serveix amb la gent jove no hi ha cap problema ja que la majoria parla angles.

Diners

Tot i que és un pais membre de la unió europea no tenen euros, la seva moneda es la Corona, recomano cambiar al país ja que e cambi es millor, també és pot demanar al banc, tot i que el canvi no serà tant bo.
El nivell de vida es més barat, no us preocupeu en gastar molt, ja que si ho passeu a euros veureu que no es tant. el canvi ronda 1 euro 27 corones.
o pensar que esteu gastant molt ja que un cop o passeu a euros.

Alimentació

Al camp és van fer grups per cuinar, cada grup havia de fer: esmorzar, coffee break, dinar i sopar; així que el menjar era bastant diferent i cadascú feia el que és més típic de cada país. L’últim dia del camp vam fer un sopar internacional on la gent va fer plats tipics i tradicionals dels seus paisos.

Viatjar abans o desprès del camp

En el meu cas vaig viatjar després del camp, no se si és millor o pitjor, però a mi em va agradar fer-ho després ja que disposes del temps que vols i podríem dir que .

Altres consells

Per treballar porteu roba d’esport o que no sigui molt nova, ja que segurament treballareu amb plantes, us embrutareu o inclús es pot fer malbé; també recomano portar roba per anar més arreglat, ja que quan s’acaba el treball es pot anar al poble del costat a prendre quelcom i la veritat s’agraeix tenir roba neta i més arreglada.

This is a unique website which will require a more modern browser to work!