Experiències

Localitat

Bakkafjördur/Islàndia

L’experiència en el camp

Quan arribes a Islàndia, te n’adones que acabes d’aterrar en un veritable paradís pels amants de la natura com jo. El meu camp estava al nord-est i per això ens van portar amb un mini bus a tots els voluntaris. El trajecte dura quasi tot un dia (porteu-vos menjar i aigua!) i parareu als principals llocs turístics que heu de visitar si aneu a Islàndia, tant al nord com al sud. Un cop allà la veritat és que no teníem gaire feina. Havíem d’haver anat a un altre poble més gran i al final ens van portar a aquest sense cap avís. Vam estar allotjats a l’escola i la feina consistia en treure les herbes i pintar les tanques de l’escola i del càmping. Era poca feina pels deu dies així que per les tardes teníem molt temps lliure. Pel que fa a les activitats, ens van portar una tarda a la piscina d’un altre poble,

un dia vam fer una excursió a Dettifoss i banyar-nos a Myvatn (125 euros) i alguna altra vam anar a fer “hiking” pels voltants pel nostre compte. Per sort, la relació amb el grup va ser bona i no vam tenir cap problema a l’hora de distribuir els torns per cuinar o fer neteja.

Com preparar-se el viatge

Porteu-vos sobretot roba d’abric!! No exagero si us dic que em vaig posar tots els dies unes quantes capes a sota de l’abric, guants, bufanda i gorro!

Els bitllets compreu-los amb força antelació perquè a més de que Islàndia ja és car per sí mateixa, els bitllets d’avió també ho són.

Introducció a la cultura i la societat

Islàndia és un país còmode pel que fa a qualitat de vida, però la part on estava el camp estava força aïllada de tot. El poble estava en una zona remota on no hi havia ni supermercat ni bar ni res per fer.

Al poble la gent vivia pràcticament de la pesca, encara que actualment molta gent local va haver de marxar a Reykjavík per millorar les condicions de vida eren molt més dures que a la capital.

Com moure’s

De Reykjavík al camp de treball i ens van portar en un mini bus i després la tornada (180 euros).

Com comunicar-se

Tothom parla molt bé l’anglès a Islàndia.

Diners

Porteu corones islandeses en efectiu perquè el primer dia del camp haureu de pagar en efectiu la quota extra i el cost del mini bus.

Alimentació

El menjar del camp el van portar des de Reykjavík perquè al nostre poble no hi havia cap supermercat i al poble del costat era molt més car. Vam fer equips per cuinar barrejant els que els hi agradava cuinar i els que no i la veritat és que la idea va tenir èxit perquè vam menjar força bé.

Els restaurants són molt cars així que és millor comprar al supermercat, especialment al Bonus, i cuinar-s’ho un mateix.

Viatjar abans o desprès del camp

Jo vaig arribar dos dies abans de que comencés el camp i vaig anar a fer alguna ruta a prop de Reykjavik. Quan vam tornar, vaig fer excursions típiques com al Golden circle o Snaefellsnes.

Altres consells

Aneu preparats per fer “hiking”, porteu roba d’abric i moltes ganes de descobrir la meravellosa natura d’aquest país únic!

This is a unique website which will require a more modern browser to work!