Nordloh, Alemanya

Entitat organitzadora

IJGD

Localitat

El camp va tenir lloc a un petit poble anomenat Nordloh de la Baixa Saxònia.

L’experiència en el camp

Durant el camp de treball vam fer dues feines diferents. Les dos primeres setmanes treballavem fent certes tasques de manteniment a la casa on ens allotjavem. La feina era molt variada la qual cosa estava molt bé perquè mai sabies que estaries fent el següent dia. Un dia estaves arreglant bicicletes i el següent pintant una gran mandala en una porta. La tercera i última setmana vam ajudar a la comunitat local a construir unes casetes que commemoraven la frontera que passava pel poble en l’antiguitat.
Teniem molt temps lliure desprès de treballar en el qual podiem fer moltes coses des de anar a menjar un gelat al poble, banyar-nos a la piscina, anar a explorar la zona amb bici o simplement anar a relaxar-se a la vora del riu per conèixer-nos cada cop millor.
Durant els caps de setmana organitzavem viatges aprofitant els bons preus que es feien al tren quan es viatjava en grup. Vam visitar ciutats com Bremen i també vam anar a la platja al mar del Nord.

Com preparar-se el viatge

Recomano començar a mirar els bitllets de tren o avió amb prou antelació ja que els preus van pujant cada cop més a mesura que s’acosten les dates del viatge.
A la motxilla és recomanable portar roba vella i que sigui còmode. Es bona idea portar roba per la pluja ja que és una zona on plou molt. També baixen una mica les temperatures per la nit.
Finalment tampoc va malament portar portar alguna cosa per passar la estona com un joc de taula o de cartes.

Introducció a la cultura i la societat

Al ser un país europeu les diferencies culturals són petites. La diferència més gran es l’horari dels àpats, ja que allà acostumen a menjar molt més aviat que aquí.

Com moure’s

Jo vaig arribar a Colònia amb tren i un cop allà vaig agafar un autobús i desprès un tren per arribar al camp. A Alemanya hi ha molts autobusos barats pel que en el cas de que el tren sigui massa car, no es una mala opció.
A l’infosheet hi havia informació sobre com arribar al camp des de l’aeroport i les estacions més properes.

Com comunicar-se

En el camp l’idioma que predomina i amb el que es parla quan està tot el grup junt es l’anglès. En el meu cas no sabia alemany i tot i que m’hagués agradat parlar-lo per poder comunicar-me més amb els habitants del poble, no vaig tenir cap problema.

Diners

Teniem un pressupost per les activitats que feiem durant el temps lliure, i tot i que es va acabar i vam tenir que contribuir en part de les activitats dels últims dies, gairebé no em va caldre gastar res ja que la resta de despeses es pagaven amb els diners proporcionats per la organització.

Alimentació

Durant el camp cada dia dues persones diferents s’encarregaven de cuinar i netejar la cuina. Vaig menjar molt bé i vaig tastar molts plats nous d’altres cultures.
Teníem una llista on cadascú podia apuntar aliments per comprar el dia que s’anava al supermercat per si es volia fer un plat especial.
Sempre va bé portar alguna recepta pel dia que et demanin que cuinis un plat del teu país.

Viatjar abans o desprès del camp

Jo vaig decidir viatjar desprès del camp i va ser una gran idea ja que tenia pensat visitar Berlin al acabar al camp, i va donar la casualitat que al camp hi havia una noia d’allà que em va poder fer de guia i explicar moltes coses de la ciutat que sinó no hagués conegut. Si no tens vols de tornada o són flexibles també hi ha la possibilitat d’organitzar un viatge amb algú del camp ja que per exemple dos nois van decidir passar uns dies a Amsterdam aprofitant que estavem molt a prop.

Altres consells

Crec que és una molt bona experiència que recomano molt si vols passar part de l’estiu rodejat de gent interessant, visitant un país nou i fent un treball útil mentre alhora t’ho passes molt bé.

Contacte del voluntari, Oriol Badia : oriol995@gmail.com

This is a unique website which will require a more modern browser to work!