ALLI24 / NATURE PÖYTYÄ / 2017 – Finlàndia

Localitat

YLÄNE (TURKU).

L’experiència en el camp

Des què vaig arribar al workcamp, la responsable va ser molt acollidora i en tot moment es va preocupar perquè estiguéssim tots a gust i que no ens faltés de res. A més, va procurar integrar-nos al màxim a la vida social de la zona i que vingués gent local a explicar-nos més detalladament com era la vida en aquell entorn. La veritat és que m’imaginava la feina al workcamp més dura però va ser adequada. Ens allotjàvem en una mena de museu de la natura enmig de la natura i ens van demanar de fer algunes tasques de jardineria, vam fer neteja d’un bosc, vam fer presentacions i xerrades del nostre país i cultura a nois i noies de l’institut-escola del poble i un altre dia vam anar d’excursió amb nens i nenes a un llac i els vam preparar jocs i activitats típiques dels nostres llocs de procedència.

Per les tardes, la responsable del camp ens va dur a un parc nacional, a un llac a fer canoeing, vaig experimentar la sensació de banyar-me en un llac gelat després de fer sauna i fins i tot vam anar a una festa d’un poble proper on la gent es mostrava molt hospitalària amb tots nosaltres. La relació amb el grup va ser immillorable. Ens ho vam passar molt bé junts i no vam tenir cap problema de convivència. Vam tenir, a més, la oportunitat de tastar cada dia un plat típic de cadascú i vam aprendre moltíssimes coses de tots. La camp leader sempre es va mostrat també molt atenta i disposada a ajudar en el que calgués. En fi, una súper experiència !!

Com preparar-se el viatge

Sobretot porteu-vos algunes jaquetes i roba adequada pel camp. Allà per les nits refresca. Ah! i el banyador si voleu experimentar la mateixa sensació que un local de banyar-vos al llac i fer sauna! 🙂

Introducció a la cultura i la societat

La gent és molt educada i hospitalària. Em vaig sentir en tot moment molt acollida i sempre intenten ajudar-te quan veuen cara de perduda.

Com moure’s

Vaig arribar a Helsinki i d’allà vaig agafar el tren fins a Turku (2 hores). Després un autobús fins al poble (45 minuts). No vaig tenir cap problema perquè ho tenia tot ben detallat a l’infosheet.

Com comunicar-se

Ens comunicàvem en anglès.

Diners

A Finlàndia tenen euros com nosaltres. Es nota que el nivell de vida és més elevat però va ser al final més assequible del que m’esperava si t’organitzes bé.

Alimentació

El menjar em va sorprendre bastant. Per dinar anàvem normalment a una residència d’avis i no estava malament. Per sopar, ens ho preparàvem nosaltres i va ser una experiència poder tastar cada dia un plat diferent d’un altre país.

Viatjar abans o desprès del camp

Jo vaig viatjar despres, Vaig aprofitar per anar amb un altre voluntari a Lapònia i Helsinki. D’allà vaig marxar sola per recórrer els països Bàltics.

Altres consells

Anar amb la ment molt oberta i estar disposat/da a passar una molt bona experiència!

This is a unique website which will require a more modern browser to work!