Alemanya – IJGD 76103 – SHOW YOUR SUPPORT FOR INTERNATIONAL UNDERSTANDING

Entitat organitzadora

IJGD

Localitat

El camp es va realitzar a Berlin, la capital d’Alemanya.

L’experiència en el camp

La primera setmana d’aquest camp teniem, pel matí, classes d’alemany de dilluns a divendres, tres hores cada dia. I les altres dues setmanes vam arreglar la zona on estaven enterrats els que van morir durant la segona guerra mundial a un cementiri ubicat a la zona de Reinickendorf. La feina consistia en tallar branques, arrancar les arrels, fer rases… era tot molt de restauració del medi ambient. Aquest treball l’haviem de realitzar 5 hores al dia de dilluns a divendres, però ens van donar la oportunitat de treballar 6 hores al dia i només de dillums a dijous, tenint el divendres festa. nosaltres vam triar la segona opció, per tant encara teniem mes temps lliure.
El temps lliure l’utilitzavem per visitar Berlin, anar de compres, anar a parcs, banyar-nos al llac, anar amb bici al voltant de Berlin o si estavem molt cansats del treball per dormir una estona.
El segon cap de setmana van venir els de un altre camp de treball que s’estava realitzan tambe a Alemanya i volien visitar Berlin. Vam comviure des de divendres a diumenge tots juns i els va agradar tant Berlin i la nostra companyia que van decidir venir l’ultim cap de setmana i fer la despedida tots junts, els dos grups.

Com preparar-se el viatge

És millor mirar els billets d’avió o tren amb antelació perqué així son mes barats. També es important portar el DNI o passaport i la tarjeta d’assegurança (si la teniu).
A la motxila es recomanable portar roba vella i comode; per les hores de treball; roba impermeable o paraigua; ja que sol ploure. Pero tambe aconsello portar roba del dia a dia per si algún cop es va a visitar algo, als parcs, llacs…
Tambe está bé si porteu algun joc de taula o cartes per jugar tots junts.

Introducció a la cultura i la societat

Alemanya es un país europeu, per tant no hi ha gaires diferències. Al principi els horaris per menjar eran diferents perquè menjen abans, però al final ni això era diferent perquè al tenir les tardes lliures ens anàvem i no tornavem fins les 8:30 o 9.

Com moure’s

Jo vaig anar fins Berlin amb avió i un cop allà vaig tenir que agafar dos busos fins l’allotjament. Hi ha molts busos i trens i tot esta molt ben indicat i no es massa car.
A l’infosheet hi havia molta informació sobre com arribar tant si agafaves avio, com tren; t’indicaven varies opcions per arribar.

Com comunicar-se

Al camp de treball l’idioma que tots parlavem era el anglès, perquè era el que tots sabiem. Però de tant en tant intentavem parlar amb alemany, ja que la primera setmana del camp vam tenir clases on vam aprendre situacions quotidianes (presentarse, els gustos, per anar a fer la compra…).

Diners

A Alemanya la moneda es el euro com aqui, per tant aisò no es cap problema.
Nosaltres teniem un pressupost pel menjar i tambe un altre per les activitats que feiem en el temps lliure. Vam fer dues excursions a altres ciutats, avegades compravem el sopar i anavem a un parc a menjar ifer la nostra festa… I els diners no s’ens van gastar!
Jo només vaig utilitzar els meus diners per comprar els regals i per les meves compres.

Alimentació

Durant el camp teniem equips de cuina formats per tres persones que s’encarregaven de despertar a la gent, comprar, cuinar i netejar la cuina, aquets grups els cambiavem cada setmana. A mes teniem la “Shopping list” on cadascú apuntave el que necesitave per cuinar o simplement el que volia.
Vaig menjar molts plats diferents i de diferents països i tots estaven bonisims. El menjar no va ser cap problema.
És bo portar alguna recepta típica del país per que la provin.

Viatjar abans o desprès del camp

Jo no vaig viatjar desprès del camp del treball perquè ja havia visitat tots els llocs de Berlin que volia veure i a més no hem va ser possible. Però hi havia gent que es quedaven uns quants dies mes per Berlin o visitaven altres ciutats properes fins i tot una noia va anar a Praga abans de tronar al seu país.
Jo crec que es una molt bona idea viatjar al acabar el camp perquè segurament hi ha algú que voldra anar amb tu.

Altres consells

Crec que és una experiència magnifica. Pots aprendre altres idiomes, cultures, fer nous amics i visitar un altre país mentre treballes unes quantes hores.
Jo m’ho he passat genial i penso tornar a fer un altre camp de treball l’estiu que ve.

This is a unique website which will require a more modern browser to work!