ANEC23 Restoring the heritage of Murat/2018/França

Localitat

Murat, Auvergne

Experiència al camp

Ha estat fantàstic. Teníem 3 equips diferents i cadascú podia posar-se al que volia cada dia, sempre que respectéssim les normes. Uns cuinaven, els altres s’ocupaven de mantenir el camp net i els tercers treballaven en la reconstrucció d’un mur de pedra en una capella. Durant el matí treballàvem i a la tarda fèiem activitats diverses, igual que a la nit. També teníem temps lliure i sempre ens ho passàvem super bé i ens organitzàvem nosaltres mateixos algunes activitats, ens deixaven gran marge d’autonomia. Amb el grup hi va haver una gran cohesió i l’últim dia ningú podia parar de plorar, ens estimem molt i no hem perdut el contacte. Els monitors també eren molt propers i amables, tot ha estat perfecte.

Com preparar-se el viatge

En el meu cas només vaig necessitar permís dels mossos. És interessant demanar a Cocat que et posin en contacte amb altres voluntaris del teu mateix país per poder organitzar el viatge junts i aprofitar-lo per conèixer-vos. A la maleta no pot faltar crema solar, alguna cosa tipus gorra, roba d’abric perquè a la nit fa fred, una motxilla petita per pujar al lloc de treball,

una petita tovallola per mans i cara, tirites, alguna cosa de diners per si voleu anar al supermercat i jo aconsello també portar menjars i coses típiques del país perquè realment és molt interessant conèixer altres cultures i en el meu cas vam fer-los plats típics i els vam ensenyar cançons, etc. i els va encantar!

Introducció a la cultura

Per la vida quotidiana allà massa res important. No vam tenir gaire relació amb la gent del poble nosaltres i en general tampoc eren molt amables. A França la majoria de joves no tenen whatsapp, com a curiositat, i haureu de demanar que comprin oli d’oliva si no voleu passar el dia menjant mantega i oli de gira-sol.

Alimentació

Allà hem menjat super bé perquè sempre hi havia algú que feia plats típics del seu país. Els francesos ens van fer truffade, ratatouille i ens van portar formatges. Llavors els italians ens feien pasta i nosaltres truita de patates, cada un aportava la seva cultura i la veritat és que no m’esperava per res menjar tan bé

Com moure’s

Jo vaig anar en tren des de Toulouse, on em van portar els meus pares en cotxe. Els organitzadors del camp m’esperaven a l’estació de tren i no hi va haver cap mena de problema per trobar-los, ja anaven amb un cartell. Des d’allà ens van portar en una furgo fins al càmping i després ja només va caler «instal·lar-nos»

Com comunicar-se

Anglès i francès. Els monitors són francesos i l’anglès el dominen però tampoc massa. No es difícil fer-se entendre, si no trobes una paraula pots intentar definir-la o buscar-ne de semblants, pots fer gestos o sovint, com que estàs amb gent de molts països, la dius en el teu idioma i ja t’entenen i poden traduir-la (un italià entén perfectament moltes paraules en català o castellà i potser et pot ajudar)

Diners

No necessites massa res perquè el menjar te’l paguen.

Altres consells

Jo crec que és millor agafar-se una setmana de descans i després viatjar perquè l’experiència et deixa bastant exhaust i l’endemà dorms un piló i el mateix abans, et cal energia i estar a tope per començar. Si no, tenir en compte que se’t pot trencar alguna cosa o tenir algun imprevist o sigui que portar diners per si de cas no és mala idea.

Porteu roba de tot tipus perquè el temps és super canviant, tingueu la crema solar sempre a sobre i porteu una ampolla o cantimplora amb aigua. És recomanable portar una bateria portàtil pel mòbil també perquè sí que hi ha endolls però no masses i si un dia no pots carregar va molt bé tenir-la.

This is a unique website which will require a more modern browser to work!