ijgd 27341 / 2017 – Alemanya

Localitat

Enkenbach-Alsenborn.

L’experiència en el camp

En arribar al poble ja teniem l’ubicació exacta de Google Maps i alhora les organitzadores havien dibuixat cartells al carrer (cantonada) i inclús a la porta de l’edifici per a que estiguéssim segurs. La nostra tasca era de manteniment d’ambients rurals (arrencar plantes, substituir fustes… i inclús algunes persones fer de paleta en un parc infantil). Això era des de les 8 fins les 12 aproximadament. En sortir de la feina, a la qual sempre anàvem en bici, dinàvem a casa. Dues persones preparàven el menjar i netejàven durant tot el dia i ens anàvem fent torns. A partir de llavors era temps lliure. Molts cops ja les “camp leaders” ens deien que teníem un picnic preparat o que aquell dia feiem una activitat especial o jocs… però la majoria de tardes escollíem el que fer (visitar ciutats, sortides amb bici, piscina, barbacoa…) En quan a la gent hi érem d’arreu del món. I personalment vaig estar molt a gust amb tothom i m’emporto grans amistats. El mateix dels monitors (dues noies en el nostre cas), cap problema i a més no són només elles les que porten tot el grup sino que les decisions es prenen entre tots.

Com preparar-se el viatge

Vol de Barcelona a Frankfurt amb Lufthansa. Cap problema. Un cop a l’aeroport buscàvem l’estació de tren que estava allà mateix. Arribar al poble on estàvem allotjats va ser molt fàcil. Des de l’estació vam demanar tickets de tren cap a la nostra localitat i en els mateixos tickets t’indicava hora, via i inclús codi del tren que es veia en les pantalles de l’estació, per tant molt senzill. En ser un país de la Unió Europea només amb el DNI ja ho pots fer tot. S’ha de vigilar sobretot què portar a la motxila de mà ja que són molt estrictes amb els líquids en els controls de seguretat, especialment per la tornada. A la maleta no oblidar-se roba d’abric ja que es nota el canvi (totes les tardes amb jaqueta) i roba impermeable.

Introducció a la cultura i la societat

La gent que vam trobar es va mostrar extremadament comprensible, oberta i amable. De 10. No hi ha grans diferències culturals amb nosaltres i estereotips bàsics com la rigidesa alemanya i aquestes coses potser es poden notar a nivell general però també depèn molt de la persona i no hi ha res a destacar per tenir en compte.

Com moure’s

Tren en el nostre cas. Bastant car però en ser un grup si demanàvem tickets com a tal sortia a compte. No hi ha barreres però si revisors al 75% dels trens. No val la pena jugar-se-la.

Com comunicar-se

Fins i tot al forn de pà parlàven un anglès més correcte que molts universitaris d’aquí. Poc més a afegir. Si sabeu anglès no hi ha cap problema amb el 90% de les persones que us pogueu trobar en el dia a dia. En quan al grup que érem també tothom parlava anglès a partir d’un nivell mig-elevat. No s’ha de patir amb aquest aspecte ja que a mida que agafes confiança parles el que faci falta t’equivoquis o no.

Diners

No hi ha molta diferència amb els costos com a turista aquí a Espanya. Potser un pèl més car però no exagerat. No ens vam deixar un ull de la cara per menjar a les ciutats.

Alimentació

Com érem tant interculturals no puc parlar amb experiència de menjar típic alemany. Cada dia cuinava un grup de 2 i per tant vam provar plats de tot arreu. Considero que la organització dels àpats i la quantitat de menjar per persona per dia éren molt millorables.

Viatjar abans o desprès del camp

A gust de cadascú. Jo ja vaig acabar al límit de les forces físiques (festa casi cada dia de la última setmana) i em va semblar més que apropiat tornar a casa.

This is a unique website which will require a more modern browser to work!