Islàndia – WF01 Hveragerdi

Localitat

Hveragerdi

L’experiència en el camp

L’organització d’acollida es diu World Wide Friends i és una mica caòtica però tot acaba funcionant.
Hi havia diverses feines que anavem rotant: arrencar herbes, plantar flors, collir tomàquets i empaquetar-los, tallar herba amb la màquina, etc. La feina no és precisament divertida però no són gaires hores (9-10:30, 11-12 i de 13:30 a 15:00) i com que treballes amb els altres voluntaris és fa tot més amè.

Els altres voluntaris eren tots molt bona gent i ens vam portar molt bé entre tots. L’any passart també vaig fer un camp de treball i la gent també era molt maca.

Com preparar-se el viatge

Atenció! mireu de buscar els bitllets d’avió amb antelació ja que són caríssims. Jo vaig volar amb una companyia islandesa WOW Air.

A la motxila porteu-hi roba d’hivern, botes de muntanya i una càmera de fer fotos!

Introducció a la cultura i la societat

Els islandesos són molt amables i t’ajudaran en tot el que estigui en les seves mans i més. Se senten molt orgullosos del seu país i te’n parlaran molt bé.

Com moure’s

Per arribar des de l’aeroport al camp, l’organització et facilitarà uns descomptes del 50% pel flybus de l’aeroport a Reykjavik o hostel i viceversa. També et proporcionaran un autocar que costa 50€ i que inclou la visita al Golden circle i el viatge d’anada i tornada del camp a Reykjavik. Crec que val la pena pagar aquests dos transports. A més a l’autocar coneixeràs la gent del teu camp i passareu el dia plegats.
Més enllà d’aquests transports, nosaltres vam llogar dos cotxes entre vuit i vam recorrer el sud de l’illa durant els dos caps de setmana durant el camp. L’organització os oferirà sortides a un preu relativament barat per fer durant els caps de setmana. Nosaltres vam decidir de fer alguna d’aquestes sortides per la nostra banda, llogant cotxes i buscant allotjament i ens va sortir millor de preu. A més, si vas en cotxe pots parar on i quan vols a diferència de si vas en un grup més nombrós en autocar.

Pel que fa la resta de desplaçaments durant i després dels camps he utilitzat el sistema de l’autoestop. No n’havia fet mai ni ho havia intentat mai abans de venir a Islàndia però aquí funciona molt bé i és molt fàcil. Potser he agafat uns 20 cotxes al llarg de tot el viatge i la mitjana d’espera a la carretera és de menys de 3 minuts!
També he sentit històries no tant agradables sobre fer autoestop a Islàndia, però a mi no em va passar res. Una bona manera de fer autoestop sense correr riscos és anar a una gasolinera i preguntar tu mateix a les persones que et facin més bona impressió.

Com comunicar-se

L’anglès el parla tothom. L’islandès és molt difícil, però no et costa res aprendre a dir “moltes gràcies” (Takk fyrir) pronunciació tal com s’escriu i “Hola” ( Hæ) i es pronuncia com “Hi” en anglès.

Diners

És un país molt car! I el remei per combatre-ho és l’antelació, com més aviat compris el vol millor, si et quedes abans o després del camp reserva un hostel amb antelació o utilitza el couchsurfing o airbnb. I pel transport… si et veus en cor de fer autoestop és una bona opció perquè els desplaçaments són caríssims!

A gairebé tot arreu es pot pagar en targeta i en alguns llocs amb euros. Durant el camp però téns l’allotjament i el menjar inclòs!

Alimentació

Islàndia no és famosa ni turística per la seva gastronomia. Definitivament no és Itàlia, ni França ni Catalunya. Però us recomanaria que provessiu Skyr (una mena de iogurt), el peix i el xai són bons i els cuinen molt bé. El tauró fermentat és típic però és probablement un dels sabors més dolents que he provat mai.
El menjar del nostre camp era bo però vegetarià i sense massa sucres ni sals i un cop a la setmana menjàvem peix. A la cuina però pots demanar sucre i sal!
Nosaltes sopàvem a les 18h, i a les 21h feiem nits interculturals i cada dia un dels voluntaris presentava el seu país i cuinava alguna plat típic!

Si passeu per Reykjavik no us perdeu un dels millors hot dogs del món (Tryggvatagata 1) i un bon gelat a Valdís.

Per comprar menjar hi ha una cadena de supermercats “Bonus” que estan bastant bé.

Viatjar abans o desprès del camp

Jo vaig viatjar després del camp perquè pensava que hi hauria altres voluntaris que també ho farien, ja que l’any anterior vaig fer un camp de treball a Portugal i així va ser. Enguany vaig quedar-me sola, però va ser una MOLT bona experiència!
Crec que viatjar després del camp és una bona idea perquè durant al camp coneixes gent i altres voluntaris que t’aconsellen on pots anar o podeu viatjar junts. Jo vaig fer molt autoestop i vaig conèixer un munt de gent durant aquests dies en que estava sola.

Altres consells

Jo no hi vaig pensar però és una bona idea portar alguna cosa del teu país: joc, menjar, etc. Porta una càmera i moltes ganes de passar-ho bé!

Islàndia és un país preciós, els paisatges naturals són incomparables i totalment variats. És el paradís de qualsevol amant de la natura! I els islandesos són gent molt amable i amb moltes ganes d’explicar els secrets de la seva màgica illa.

This is a unique website which will require a more modern browser to work!