LUNAR 22 ESC – CarSOLIdarit

Entitat organitzadora

LUNARIA

Localitat

Carsoli, Itàlia (regió de l’Abruzzo)

L’experiència en el camp

Els organitzadors locals eren súper amables i sempre disposats a donar un cop de mà. En Giancarlo i la Yasamin ens van garantir una estada de deu, com també van fer els voluntaris locals i els coordinadors d’aquell any. Pel que fa a la feina, treballàvem unes 3 hores al matí, que a vegades es feien una mica llargues perquè estàvem sota el sol, però teníem bastants dies de festa i altres dies movíem les hores a la tarda, quan no feia tanta calor. Vam pintar, netejar i arreglar algunes zones per fer-les més boniques per la gent del poble. Els dies que no treballàvem vam anar a Roma, l’Aquila, Tivoli, llacs, un club d’hípica, etc. Realment ens van muntar un camp molt complet i divertit. El vam poder gaudir al màxim!

Com preparar-se el viatge

Viatjar en avió pot ser molt barat si s’agafen els bitllets amb antelació. El millor és fer-ho de seguida que ets confirmada en un camp. Pel que fa a la roba, cal dur-ne poca i fresca: fa molta calor i a la nit una jaqueta fina és suficient. Dur repel·lent per als mosquits és una bona idea, així com una gorra o barret.

Introducció a la cultura i la societat

Itàlia és semblant a Catalunya i no sorprèn massa res. Si et comportes com ho faries a casa, cap problema!

Com moure’s

Al poble on hi vaig fer el camp, Carsoli, s’hi pot arribar des de Roma amb tren per pocs diners i fàcilment. Em sembla que des de Pescara també es pot.

Com comunicar-se

És molt fàcil entendre l’italià des del català. De totes maneres, a l’aeroport i a les estacions de tren principals sempre hi ha gent que sap anglès; als pobles i altres zones ja és més difícil trobar-hi algú.

Diners

Al camp ens van donar suficient “pocket money” per gastar cada dia, és a dir, no vam necessitar gaires més diners. De tota manera, és bo dur uns 50€ per pagar els bitllets de tren per arribar al poble i tornar-ne. Si preveus comprar molts gelats i pizza, porta’n una mica més!

Alimentació

Vam menjar pasta cada dia, amb acompanyaments variats però sempre pasta.

Viatjar abans o desprès del camp

El millor és agafar el bitllet de tornada tres o quatre dies després de la fi del camp, així tens uns quants dies per fer turisme per la zona amb els companys.

Què t’emportes de l’experiència?

Ha estat genial! Va ser el meu primer camp i ja estic pensant en el següent. Els coordinadors i voluntaris locals es van portar súper bé i varen ser molt simpàtics, així com tots els voluntaris internacionals que hi vaig conèixer. Ho recomano moltíssim!!

This is a unique website which will require a more modern browser to work!