Experiències

Localitat

Chow kit, Kuala Lumpur, Malaysia

L’experiència en el camp

L’experiència va ser indescriptible, un xoc cultural total. L’organització d’acollida es va preocupar en tot moment pel benestar dels voluntaris a pesar dels pocs recursos que tenien. El projecte consistia en ensenyar anglès, ajudar els professors i jugar amb els nens i nenes que venien a la “shelter school”. Eren nens i nenes d’entre 6 a 12 anys, alguns d’ells en situacions molt vulnerables, de famílies amb pocs recursos, refugiats de Cambodja, Bangladesh, Pakistan, Indonèsia,… Venien de dilluns a dissabte a l’escola improvisada de 9am a 5pm (se’ls donava dinar i esmorzar); alguns d’ells estaven internats allà. Els voluntaris ens allotjàvem a la mateixa casa i dormíem i menjàvem amb els nens i nenes. Eren condicions de vida senzilles, dormíem al terra tots en una sala, la mateixa on jugàvem i fèiem els àpats. El menjar el preparava cada dia una mare d’un nena de l’escola voluntària. Menjàvem asseguts el terra i amb les mans (tota una experiència). L’escola comptava amb 5 professors i altres voluntaris que supervisaven en tot moment als nens. La capacitat de l’escola es veia superada per la gran demanda de nens i tan sols una part podia rebre classes, la resta es quedaven jugant. Sempre intentàvem fer jocs educatius i diversos.

L’horari dels voluntaris era molt pautat de dilluns a divendres ens llevàvem a les 5am, perquè la majoria de malaisis són musulmans i havien de fer la primera pregària, llavors esmorzàvem i a partir de les 9am començaven a arribar la resta de nens i nenes. Es parava a mig matí per fer una pausa i a les 13h es dinava, a la tarda tenien diversos tallers (no es feien classes) de cuina, henna, taekwondo, etc. De 17 a 19h teníem lliure i podíem anar a descobrir la ciutat de Kuala Lumpur: el mercat, etc. A les 19.30h es sopava i a les 21h anàvem a dormir. Els diumenges era el dia lliure pels voluntaris. En total érem 13 voluntaris, 9 japonesos i 3 de Hong Kong i d’edat entre 18 a 25 anys. Ens vam entendre força bé malgrat tenir una cultura i costums completament diferents. La casa d’acollida es troba a un barri marginal als afores de KL, Chow kit, famós per tenor un dels mercats més grans. El barri era molt humil, i no estaven acostumats a veure turistes, així que realment veies la vida dels malaisis. El ser un país majoritàriament musulmà, havíem de portar una roba “apropiada”: pantalons llargs i samarretes sense escot i espatlles tapades.

Com preparar-se el viatge

Per anar a Malàisia es recomana vacunar-se de febre tifoidea, passaport en regla, no cal visat es fa a l’arribada del país i és gratuït. Comprar els bitllets d’avió amb antelació. Portar sempre un kit d’emergència amb antihistamínics, laxants, hidratants, etc i repel·lent fort. Jo vaig viatjar abans i després del projecte. Vaig anar primer a Singapur (4 dies). I després vaig voltar per tota l’illa de Malàisia  durant 15 dies, llavors 3 dies per Borneo i finalment Indonèsia 10 dies a Yogyakarta, Java central i Bali. Ho recomano molt ja que són experiències vitals, per autoconèixer-se, aprendre, obrir la ment, i ser feliç.

Introducció a la cultura i la societat

Malàisia és un estat del sud-est asiàtic amb fronteres amb Tailàndia, Singapur i Indonèsia. La religió majoritària és el musulmà i la llengua el malai, tot i que parlen bastant bé l’anglès. És un lloc segur, tot i que a certes hores de la nit si es va sol millor anar amb precaució. Vam visitar llocs increïbles, la capital KL és impressionants, les torres petronas, les Batu caves, little india, chinatown, els mercats, the pink mosque, modern mosque entre altres.

Com moure’s

Metro, autobús, avions, vaixells, i allà tenen una app que es diu Grab és com l’uber d’aquí.

Diners

Van amb ringgits, millor canviar-ho en arribar el país.

Alimentació

Molt arròs, fideus, pollastre i fruites tropicals de tota mena. Tot es menja amb les mans.

Com comunicar-se

Anglès, nocions bàsiques de malai.

Què t’emportes de l’experiència?

Va ser molt enriquidora, conèixer la cultura asiàtica de primera mà, tot era una novetat com a occidental que sóc. I vaig aprendre a adaptar-me als recursos que teníem. Anar amb la ment oberta, saber-se adaptar a les situacions i amb moltes ganes de viure una experiència increïble en tots els aspectes!

This is a unique website which will require a more modern browser to work!