Experiències

Localitat, poble

Kushalnagar

L’experiència en el camp

Organització FSL-India. El nostre camp consistia en fer un jardí i pintar l’escola als matins i fer activitats amb nens durant la tarda. Els últims dies, com que havíem acabat els objectius programats vam proposar fer dos forats, on tirar les deixalles, un forat serviria pel plàstic i l’altre pel rebuig, ja que tan nens com professors tiraven tots els papers al pati o per la finestra. Hi havia un noi alemany que es quedava durant un any en aquella escola, així que ell era el responsable que els nens/professors tiressin les deixalles on tocaven i es cuidessin del jardí. Pel que fa els alumnes, els nens no tenen horari de classe, les professores feien classe quan els hi venia de gust i nosaltres ens adaptàvem i quan no tenien classe fèiem activitats, alguns dies preparades amb anterioritat o d’altres dies improvisades. Compartir aquests moments amb els nens és una experiència que la recomano moltíssim. Normalment al matí fèiem el treball manual i a la tarda activitats amb els nens, ja fossin a l’aire lliure, manualitats, etc. O algunes tardes també fèiem excursions als voltants del poble.

Al camp crec que érem uns 15 i durant els dies de camp ens vam portar bé entre nosaltres. Al vespre fèiem valoració i programàvem les activitats per al dia següent. El nostre team leader va fer una bona feina. No obstant, ell era indi i això es notava en la manera de pensar, d’actuar i en el ritme que portàvem. Anàvem a ritme indi, és a dir, la paciència és el primer component que no s’ha de perdre, i no sempre assolíem els objectius marcats. Però crec que el més important de tot és ser flexible i poder-se adaptar a les diferents situacions que sorgeixen. Finalment, crec que és molt important aprendre el màxim quan intercanvies opinions amb les persones internacionals del camp i amb la gent autòctona.

La gent del poble era molt maca i gens agobiant comparat amb la de les grans ciutats. Ara, cal saber que és una cultura molt diferent, on les dones, cosa emfatitzada als pobles, no tenen tant poder de decisió, així que els nois del nostre grup tenien mes credibilitat a l’hora de proposar coses o anar a comprar, és a dir, a l’hora de parlar amb els professors i suggerir algunes coses.

Com preparar-se el viatge

La roba, millor porteu pantalons pirates llargs i samarretes de màniga curta, especialment quan estigueu en el camp de treball, que en el nostre cas estàvem més amb contacte amb gent autòctona i el nostre team leader ens ho va recomanar abans de començar el camp.

Introducció a la cultura i la societat

L’Índia és un país molt gran, que es caracteritza per una gran diversitat ètnica, lingüística, religiosa etc. Per tant es nota molt la diferència entre les diferents regions i nosaltres que vam fer una mica de tast d’aquestes tres regions Sud, Nord-centre i Nord, podem dir que són molt diferents a nivell de costums. Tots són llocs que fascinen i que no deixen indiferent a ningú.Cal tenir en compte que és un país de regateig, així que aneu en compte que no us estafin!

Com moure’s

Nosaltres vam aterrar a Bangalore i vam anar des de l’aeroport a la casa on ens allotjaríem en taxi. És el més fàcil ja que l’aeroport de Bangalore no està connectat amb el centre-ciutat amb metro.

A Bangalore ens movíem amb rickshaws. És el transport que fan servir la majoria d’indis i el més barat. S’ha de regatejar molt ja que només pel fet de ser estrangers us intentaran fer pagar un preu inicial molt alt. Així que si teniu paciència al cap de regatejar amb uns quants conductors trobareu, de ben segur, un rickshaw pel preu que vosaltres aproximadament voleu pagar.

Per anar des de Bangalore a Kushalnagar, que era el poble on nosaltres faríem el camp de treball, vam anar en bus. Els caps de setmana vam anar als pobles del voltant de Kushalnagar en bus o rickshaw.

Un cop acabat el camp, vam viatjar més pel Centre-nord i Nord de l’Índia. Si aterreu a l’aeroport de Delhi, aneu amb metro fins al centre, ja que es paga un preu fix i us estalviareu pactar preus amb taxis. Si voleu visitar Delhi, crec que el més ràpid i menys estressant és el metro, sinó el rickshaw.

Si voleu visitar els voltants de Delhi, com per exemple Agra, Varanasi, us aconsello que hi aneu en tren. Cal que compreu els bitllets amb antelació́ i si queden places agafeu sleeper class, que és el més barat i us recomano l’experiència.

Tant en els autobusos com en els trens us intentaran fer comprar una classe més alta, no us ho deixeu vendre!

Moltes vegades quan aneu en rickshaw us intentaran portar a botigues de gent amb la qual tenen contactes, si teniu temps i paciència us ho podeu pensar, en cas contrari dieu que no.

Com comunicar-se

L’anglèsés una de les moltes llengües oficials de l’Índia. En principi no tindreu cap problema amb l’anglès a l’hora de moure-us per l’Índia. No obstant, el nostre camp de treball tenia una part amb nens. Al principi sembla difícil poder-s’hi entendre, però a través del gestos es pot expressar molt més del que ens podem imaginar. Als pobles petits també hi ha menys gent que parla anglès, però ja us en sortireu!

Diners

L’Índia és molt barata. Es pot menjar per 1-2€ i dormir per 2-5€. Nosaltres portàvem tots els diners (euros) en metàl·lic, en una butxaca tipus ronyonera per dins els pantalons. A la ciutat sí que hi ha bancs per treure diners, però si voleu anar a visitar pobles petits millor que porteu diners a sobre, sempre hi ha llocs per canviar-los.

A l’aeroport canvieu el mínim de diners possibles, uns 10€ n’hi ha prou. Només necessitareu diners per poder arribar al centre. El canvi de l’aeroport (euro-rúpies) està molt i molt baix (abans d’anar a l’Índia cal que mireu com està el canvi per tenir una idea). Així que quan arribeu a la ciutat, veureu que podeu trobar llocs on el canvi està molt millor.

Alimentació

Pel que fa al menjar indi, és molt i molt picant. Cal que demaneu sweet, per tal que no piqui gaire a la resta de llocs. No obstant, al camp de treball saben que som internacionals i fan el menjar indi sense picar gairebé gens! Un punt molt positiu.

Viatjar abans o desprès del camp

Crec que és més fàcil viatjar després del camp, un cop ja has conegut la cultura i com van les coses a l’Índia. Després del camp, vam anar dos dies a veure el Taj Mahal i Delhi, la veritat és que feia massa calor i son zones massa turístiques on sí que t’ho has d’agafar tot amb paciència. Finalment, els últims 10 dies els vam passar a la zona del Nord (Ladakh), més específicament, Leh, una zona en terres budistes d’exili tibetà. És una zona preciosa! Si hagués pogut m’hi hauria quedat molts més dies. Aquests dies vam allotjar-nos en famílies i realment va ser molt interessant, pots interaccionar, fins on arriba l’idioma i veus que són completament diferents que els indis de ciutat, aquí no es regateja tant i son molt macos!

This is a unique website which will require a more modern browser to work!