Experiències

EST T4 MENS SANA IN CORPORE SANO (2023)

Tipus i any del projecte

Camp de treball de curta durada, 2023

Organització d’acollida

ESTYES

País i ciutat de destí

Estònia, Nōva

La preparació del viatge

La veritat va ser molt més senzilla del que m’esperava, gràcies a la web, que et detallava molt bé tot el que havia de portar, la preparaciò de la bossa va ser molt senzilla. Després d’haver-hi participat, he pogut comprovar que no he utilitzat ni la meitat de coses que vaig portar. Sobretot en el meu en cas de viatjar a l’agost, pensava que faria molta més calor i, en canvi, vam usar només la poca roba llarga que portava. La roba ha de ser tota esportiva i transpirable.

I sobretot portar sabó de rentar la roba, que no ho posava i vam acabar comprant-ho allà. És important saber que allà no hi ha Wi-Fi (tinc molts companys que es van quedar sense dades i pel viatge de tornada va ser un xou). El transport a Estònia és una mica car i s’ha de mirar i reservar amb antelació, els cotxes allà van bastar ràpid, la millor opció que vam trobar nosaltres va ser transport públic, ja que són molt puntuals. Per últim, és rellevant abans de marxar assegurar-se que la itinerància de dades i tot estigui activat, perquè un cop a l’aeroport molts companys es van quedar sense poder usar el mòbil.

Sobre el país

La gent d’allà hem pogut comprovar que eren una mica tancats i freds. La llengua que es parlava era el rus i l’estonià

Estil de vida

El preu dels productes allà, és una mica més car. El transport a Estònia és una mica car i s’ha de mirar i reservar amb antelació, els cotxes allà van bastar ràpid, la millor opció que vam trobar nosaltres va ser transport públic, ja que són molt puntuals.

L’entorn del projecte

El primer dia vam anar a fer un tour per la capital, Tallin. En el camp cada dia fèiem moltes activitats i moltes visites. Fèiem moltes excursions amb bici.

Un petit resum de com va ser la teva experiència durant el voluntariat

Va ser de deu, el meu dia a dia era molt intens, cada dia ens despertaven a les 7 i començàvem el dia fent esport per la platja, anàvem a esmorzar,

fèiem alguna activitat esportiva, anàvem a dinar, free time fins a les 15 h, després fèiem una mica de voluntariat amb el qual necessitaven, en acabat una altra activitat esportiva, sopar, campfire i jocs i per últim a dormir.

La relació amb els companys va ser immediata i molt agradable, els líders eren molt divertits i ens van ajudar molt.

El lloc era increïble, estaves al mig del bosc envoltat de natura i al mateix temps tenies la platja a mig km.

Algun consell?

Calculeu bé els dies que marxeu i realment agafeu el que és necessari. També mireu bé el temps que fa abans de marxar a qualsevol lloc.

Gina S.

This is a unique website which will require a more modern browser to work!