Mèxic – Toluca

Localitat, poble

Toluca

L’experiència al camp

Durant el dia fèiem sortides a diferents platges per banyar-nos en la mar i conèixer d’altres racons, també anàvem als pobles on hi havia botigues per comprar el menjar que necessitàvem, poder trucar i parlar per Internet. Els caps de setmana organitzàvem excursions per anar a veure volcans i altres ciutats interessants.

Amb el grup i el monitor hi havia molt bona relació. Les relacions són més intenses quan ets lluny de casa i tots ens sentíem de la mateixa manera, al cap de dos dies ja érem una gran família.

Com preparar-se el viatge

Sobre la roba, se’n necessita ben poca perquè pots rentar-la en el campament, només trobo necessari portar roba d’abric ja que Mèxic té molts canvis d’altitud i clima, i també, durant el voluntariat, el treball es realitza de nit a la platja i fa fred, ja que tens l’oceà pacífic al davant i l’aire i la humitat es noten.

Sobre els visats, com nosaltres vam estar un mes, no hem necessitat visat. La direcció de l’ambaixada és necessari tenir-la per si tens algun problema, com per exemple perdre el passaport.

Sobre les vacunes dir que nosaltres ens vam vacunar del Tifus, Hepatitis A i Tètanus. En quant als potabilitzadors d’aigua, nosaltres no ens hem vam emportar cap, el que si vam utilitzar va ser el suero oral, ja que al arribar a Mèxic a vegades el teu organisme està trasbalsat i reacciona malament. Jo vaig estar dos dies malalta amb vòmits i el suero em va ajudar força, desprès l’únic que has de vigilar és de no beure de qualsevol lloc. Millor beure aigua embotellada i per cuinar deixar bullir l’aigua abans de consumir-la.

Introducció a la cultura i la societat

Sobre la cultura, a Mèxic la gent és molt amable i càlida, els agrada ajudar als estrangers i els importa l’idea que tinguem de Mèxic, això a gairebé tothom, sempre hi ha els que ens veuen com a un bitllet caminant, però això és comprensible. Els taxistes sempre provaran de cobrar-te més diners dels que en realitat val el trajecte.

Són gent religiosa i s’ha d’intentar comprendre i respectar la manera de veure les coses que tenen. Són gent tranquil·la, educada i espiritual, però també hi ha molta gent que no valora el que tenen allí, en quant a la ecologia per exemple (l’educació ambiental no està estesa com aquí, normal quan les necessitats bàsiques no estan fàcilment cobertes), i quan veus els paisatges tan bonics et fa ràbia veure que estan plens de brutícia, això tant a les ciutats com als pobles de la costa. Tot i així nosaltres també hem conegut amants de la natura que sí que valoren el que tenen i s’apassionen explicant el que la seva terra ofereix al visitant.

Com moure’s

A Mèxic, les possibilitats són varies, nosaltres hem viatjat amb autobús, principalment. També hem fet autoestop per la zona de la costa de Michoacan, a on la gent et recull i et munta als seus carros sense demanar res a canvi. En quant als taxis, has de raonar el preu abans de pujar i informar-te del que es cobra a la gent d’allà, i no pujar amb qualsevol.

Com comunicar-se

Els que sabem parlar espanyol no tenim cap problema i enriquim el nostre viatge perquè ens podem comunicar amb la gent de Mèxic i aprendre moltes més coses. En el campament si domines l’anglès també t’enriquiràs més per poder parlar amb tothom, però no és imprescindible parlar-lo perfectament, ja que hi ha gent de tot arreu i t’acabes comunicant com sigui.

Diners

El canvi de moneda aconsello fer-lo a Mèxic, ja que el preu de la moneda és més alt allí que si el canvies a l’aeroport, tot i que és més còmode perquè surts de l’avió amb la moneda del país.

Mèxic no és tan barat com altres regions d’Amèrica del Centre o del Sud. És recomanable emportar-se una targeta per poder disposar de diners si et quedes curt, si et roben o si els perds. Nosaltres al principi per la ciutat de Toluca, perquè no vam anar al Ciutat de Mèxic (DF), teníem els diners guardats en una bosseta que portàvem pegada al cos, sota el jersei, desprès et vas relaxant i t’adones que no tothom et vol robar! I Als pobles de la costa simplement controlar a on tens els diners i passaport sempre, però amb tranquil·litat!

Alimentació

El menjar és força bo! Al principi és millor evitar menjar de les paradetes del carrer per l’higiene. En la costa es menja molt peix, gambes boníssims, tot enxilat i potent, tot i que sempre pots demanar que no es passin amb el xili! També es mengen moltes verdures i nosaltres les menjàvem crues i no ens va passar res, això també depèn una mica de cada organisme. També depèn que la fruita que agafes tingui o no tingui bitxets, virus o fongs. No només de l’organisme que se’l menja! Però en general hem menjat molt bé i recomano menjar els aliments típics amb cura d’on els menges.

Viatjar abans o desprès del camp

Crec que està bé disposar de més temps per viatjar, perquè l’estada al camp passa volant i perquè Mèxic és enorme i les distàncies gegants i sempre sents que et queda molt per veure i hi ha molts llocs interessants a visitar. El meu consell és no voler abastar moltes regions, sinó explorar bé la que tens a prop, ja que el cost dels autobusos no sempre és barat i les distàncies, com he dit, són llargues. Tot depèn del temps de què disposis, però si no en tens gaire és millor recorre els voltants i no voler marxar tres estats més a baix o amunt, perquè et passaràs dies al autobús.

This is a unique website which will require a more modern browser to work!