Experiències

Protecting meadow birds – artistically and practically IJGD 23325 (2023)

Tipus i any del projecte

Camp de treball de curta durada, 2023

Organització d’acollida

IJGD

País i ciutat de destí

Alemanya, Schermbeck

La preparació del viatge

A Alemanya portar sempre roba impermeable, paraigües i botes de muntanya o impermeables. A les nits fa molt de fred, així que un bon sac o roba tèrmica. Pel transport surt molt a compte agafar un bitllet compartit amb altres persones. La millor aplicació és DB Navigator, és molt fàcil d’utilitzar. Recomano també portar sabó per la roba.

Sobre el país

L’idioma, en general, és per mi molt difícil, però les quatre expressions típiques són fàcils d’aprendre i boniques d’usar. A priori sembla que la gent és molt seriosa, però realment tothom és molt maco. Gairebé tothom parla anglès així que és molt fàcil entendre’s. Atenció amb les bicis i els carrils bici, perill de ser atropellat. Tot tanca a les 18 o 19, així que si es vol anar a comprar alguna cosa ha de ser aviat

Estil de vida

Tot està molt ben connectat, hi ha alta oferta de trens i busos i tipus de tiquets, recomano compartir tickets amb altres persones, surt molt més barato. El cost de vida allà és bastant elevat, els preus als supermercats són bastant diferents dels que hi ha aquí. Jo soc celíaca i pel tema sense gluten allà vaig flipar en colors. Tenen moltíssimes coses als súpers, però són caríssimes:(

L’entorn del projecte

El poble d’Schermbeck sembla sortit d’una pel·lícula, però no hi ha absolutament res a fer a part de passejar al voltant d’un llac que hi ha al mig de la ciutat. Als voltants hi ha el canal del riu Lippe, hi vam anar caminant, 45 min des de la casa on estàvem. També hi ha hi havia un Naturpark a una hora. Vam anar a Wesel amb les furgonetes, un dia a passejar per la ciutat i un altre al llac Ausee, que recomano molt, sembla una platja i hi ha un jardí intens amb molt d’espai per fer qualsevol activitat. Vam visitar Colònia i Duisburg, i algunes de les participants, pel nostre compte, vam anar a Àmsterdam.

Un petit resum de com va ser la teva experiència durant el voluntariat

El dia a dia era bastant avorrit pel que fa a les activitats. Al matí treballàvem de 10 h a 13 h fent projectes artístics, però no sortíem de la casa. Cadascú feia alguna cosa relacionada amb els ocells, jo vaig estar les tres setmanes fent ocells de fang, altres els pintaven, altres feien altres figures. Després dinàvem i la tarda era per nosaltres. No teníem el temps lliure organitzat, a diferència d’altres camps que he fet, on tot estava planejat i estructura. Vam tenir la sensació de perdre molt el temps. Per sort el grup de participants va ser molt xulo i això va salvar el camp. Sincerament la primera setmana em vaig plantejar marxar.

Algun consell útil o alguna anècdota que vulguis compartir ?

Portar molta molta roba impermeable.

Carla F.A.

This is a unique website which will require a more modern browser to work!