Experiències

VAP UK-01 Summer at The Othona Community, Bradwell-on-Sea 1 (2023)

Tipus i any del projecte

Camp de treball de curta durada, 2023

Organització d’acollida

VAP UK

País i ciutat de destí

Regne Unit, Bradwell on Sea

La preparació del viatge

Per preparar el viatge és molt útil l’info sheet que et proporciona la casa on t’acolliran. Allà ja t’hi expliquen com arribar a la casa (força lluny de tot), que has de portar…

Per qualsevol dubte, et contesten els correus molt ràpid. Per exemple, nosaltres arribàvem a Anglaterra amb avió i ens era impossible portar màrfegues, coixins, mantes… vam preguntar i ens en van donar sense problema.

Quant a la roba, vam portar moltes mudes d’estiu que no ens vam arribar a posar, ja que solíem anar amb pantalons llargs i samarreta de màniga curta. Excepte un parell o tres de dies, sempre amb roba còmoda/d’esport.

Sobre el país

La cultura és molt semblant a la nostra, l’únic que els horaris dels àpats són cap a les 12:00 el dinar i les 18:00-19:00 el sopar. Tot i això, mai no vam passar gens de gana, ja que la casa ens proporcionava alguna cosa de menjar sempre que ho demanàvem.

Estil de vida

El transport és majoritàriament en bus (2 lliures/bitllet). Hi ha una parada de bus a la porta de la casa per anar cap al poble, però el bus només passa 3 cops al dia (caminant eren uns 40 minuts). Ens portàvem en cotxe si era necessari.

El cost de vida és similar al de Catalunya, menys a Londres que tot és força més car.

L’entorn del projecte

Durant el projecte ens van deixar dos dies lliures.

Un grup de voluntaris va decidir passar els dos dies a Londres, mentre que un altre grup vam visitar dues ciutats del voltant a les que podíem arribar amb autobús. El primer dia vam anar a Chelmsford, una ciutat petita, amb un parc una zona comercial molt grans. El segon a Maldon, un poble costaner, més petit però amb més encant

Un petit resum de com va ser la teva experiència durant el voluntariat

Els dies a la casa eren sempre molt semblants. Esmorzàvem a les 9:00 i després ens feien una petita reunió on ens explicaven les feines del dia (pintar parets, treure males herbes).

Molts cops cadascú decidia que preferia fer. Treballàvem fins a l’hora de dinar, i, si s’acabava la feina, ja no hi havia cap altre compromís. Així que a la tarda podíem fer excursions, estar per la casa…

A més, cada dia fan activitats pels residents de la casa a les quals et pots afegir. Per exemple, anar-nos-en tots a banyar al mar, una coral, excursions per veure animals, concerts, ajudar a cuinar…

També, un parell de dies vam col·laborar amb organitzacions del voltant

Algun consell?

Principalment que s’ha d’anar amb el cap obert. A més, penso que l’experiència millora molt si estàs disposat a fer pinya amb el grup de voluntaris amb la gent de la casa.

Carme H.P.

This is a unique website which will require a more modern browser to work!