Experiències

CONCF-8002 A Wash House For Biodiversity (2023)

Organització d’acollida

Concordia France

País i ciutat de destí

França, Roye

La preparació del viatge

Pot ser que quan arribi el moment que comencis a preparar el viatge no sàpigues ni per on començar, i he de dir la veritat, no ets l’únic/a, perquè a mi em va passar el mateix!

Al principi, si mai no has preparat un viatge, et pot semblar una mica complicat preparar tot i tenir-ho tot controlat (bitllets, maleta, documentació…), però tranquil/a perquè si t’organitzes bé no tindràs cap problema.

Primer començaré per la motxilla o la maleta (segons el que et diguin que portis). Per preparar la motxilla a mi sempre se’m fa molt útil fer una llista amb totes les coses que necessito. Jo et deixo aquí tot el que vaig portar per si vols utilitzar-o: 6 samarretes curtes, 5 pantalons curts, 2 malles llargues, 2 jerseis, un forro, un impermeable, roba interior, necesser, una petita farmaciola, frontal, un carregador portàtil per al mòbil, botes de muntanya, vambes, sandàlies, xancletes, 2 tovalloles, banyador, gorra de sol, ulleres de sol, càmera i guants per treballar. Jo et diria que portis roba còmoda per treballar perquè segurament no pararàs de fer diferents activitats, però això no vol dir que no puguis portar alguna cosa per als caps de setmana quan vagis a visitar alguna ciutat. A més a més, jo si has d’anar amb avió o amb tren et recomano que no portis gaires coses, perquè a l’hora de viatge o agrairàs moltíssim!

A banda de la motxilla gran vaig portar una motxilla més petita amb la documentació, cartera i algunes coses per al viatge.

Segurament a tu ja et diran quina documentació has de portar, però jo vaig portar el permís per a menors per anar a l’estranger, el DNI i l’autorització dels pares. Aquestes coses van molt bé imprimir-les per si de cas, perquè en viatjar sent menor to poden demanar en qualsevol moment.

Tema de diners et diria que si tens targeta la portis perquè és molt còmode a l’hora de viatjar. En realitat jo durant les dues setmanes no vaig gastar diners, perquè tot el que necessites t’ho donen ells, però els dies de viatjar, a l’hora de pagar els bitllets de tren, se’m va fer molt útil. Jo vaig haver d’anar amb avió, però després d’arribar a París vaig haver d’agafar tres trens per arribar fins al poble on ens recollien i tots els bitllets els vaig comprar al moment. Et recomano que ho facis així, perquè si els tens comprats per antelació i després per qualsevol motiu el perds, perds els diners.

L’última cosa que et recomano és tenir molt ben preparat el viatge que faràs: les estacions de tren on has de parar… perquè al moment segurament estaràs nerviós i si tens tot preparat se’t farà més fàcil viatjar!

Sobre el país

Jo me’n vaig anar a França, concretament al poble Roye, a arreglar un safareig. Encara que no hi hagi gaires coses que canviïn, sí que hi ha alguns costums que al principi se’t fan estranys, però que a poc a poc te’n vas acostumant. A França el que més canvia són els horaris de menjar, dinen i sopen molt més d’hora que nosaltres. Jo al camp de treball al dia a dia no ho vaig notar gaire, perquè menjàvem cap a les dues, però la gent del poble que ens ajudava a arreglar el safareig s’anava a dinar a les 12:00. Una cosa que em va agradar molt és la manera de parlar que els francesos tenien amb la gent que no coneixien o amb la gent del poble,

perquè sempre parlaven d’una manera molt respectuosa. A banda d’això, no canvien gaire les coses.

Estil de vida

A França el cost de vida no canvia gaire. Potser és veritat que hi ha algun preu que varia, però no de manera exagerada. El preu del transport sí que pot ser una mica més car que aquí, però tampoc canvia tant.

L’entorn del projecte

Durant el camp de treball treballàvem fins divendres i després al cap de setmana fèiem diferents activitats. Nosaltres vam anar a visitar alguna ciutat del costat i vam fer diferents jocs pel poble on érem. El primer cap de setmana vam fer algun joc per conèixer el poble i per conèixer millor els nostres companys, però el segon cap de setmana vam anar a la platja de Quend i Amiens. També dilluns vam fer una petita excursió per conèixer l’entorn una mica més.

Un petit resum de com va ser la teva experiència durant el voluntariat

Aquest camp de treball ha sigut el primer que he fet, i he de dir que ha estat una experiència boníssima! Jo vaig anar amb una amiga i aquesta experiència ens va unir encara més. Per nosaltres era la primera vegada que viatgem soles i el sol fet que havíem d’arribar fins al poble agafant un avió i anar en tres trens diferents ja ens semblava increïble!

Normalment, ens aixecàvem a les set del matí, esmorzàvem i ens trobàvem tots a taula per parlar sobre el que havíem de fer durant el dia. Durant els dies de feina a les vuit començàvem a anar cap al safareig que havíem d’arreglar i quan arribàvem ens posàvem els guants i a treballar! Cap a les onze fèiem el break time i menjàvem un pa, xocolata o alguna galeta que ens portava la gent del poble.

Després seguíem una mica més i a les dotze acabàvem. Quan arribàvem, el cooking team començava a cuinar i quan estava tot preparat a dinar! Després de dinar el cleaning team rentava mentre que els altres descansàvem una mica fins que ens deien que havien acabat i tornàvem a reunir-nos una altra vegada a la taula. A la tarda normalment fèiem alguna activitat que proposaven el camp leaders, com ara jocs per al poble o activitats sobre la biodiversitat que ens preparava l’Estan (un camp leader). Cap a les sis el cooking team començava a preparar el sopar i quan tot estava preparat sopàvem. Després de sopar i netejar tot de vegades fèiem algun joc o jugàvem a l’un.

Els caps de setmana teníem un horari diferent. Ens despertàvem a les nou i com era cap de setmana teníem un planning especial. Nosaltres vam anar a visitar algunes ciutats (Amiens i la platja de Quend), a la piscina i a fer una petita excursió.

Tot i que alguna gent del camp va tenir alguns problemes de convivència, la majoria de la gent va ser increïble i la veritat és que al final es va crear un vincle molt especial entre tots!
D’altra banda, quan vam arribar els camps líders ens van acollir amb els braços oberts i des d’aquell moment no van parar de preocupar-se de nosaltres i de cuidar-nos. La veritat és que al final amb ells també vam acabar tenint una relació molt bonica!

Algun consell útil o alguna anècdota que vulguis compartir

Si estàs pensant a fer un camp de treball no t’ho pensis dues vegades! Estic segura que tindràs una experiència brutal, que no pararàs de riure i no ho sabràs repetir!

Aina A.P.

This is a unique website which will require a more modern browser to work!